Vizualizare informații - Raportare financiară

Mai jos vei găsii toate informațiile necesare pentru utilizarea funcțiilor de vizualizare a raportărilor financiare FinLight. Prezentăm mai jos:

  • Conceptul de vizualizare – prezentare generală a conceptului de transmitere a informațiilor către utilizator
  • Pagina de start – „Acasă” – punctul central de navigare al platformei
  • Panoul de control – sinteza „cifrelor” esențiale
  • Rapoartele financiare – prezentarea informațiilor de detaliu 
  • Sistemul de alerte – monitorizarea companiei

Informațiile financiare ce compun raportarea financiară FinLight sunt structurate în diverse Pachete (abonamente), în funcție de nevoia identificată a utilizatorului.

Elementele componente ale fiecărui Pachet sunt următoarele:

  • Panou de control – prezintă o sinteză a „cifrelor” esențiale ce permit evaluarea companiei dintr-o privire și, în același timp, indică utilizatorului anumite arii de interes ce necesita o analiză mai amănunțită
  • Rapoarte financiare – prezintă informația financiară într-un format logic, clar si detaliat
  • Sistemul de alerte – facilitează funcția de monitorizare prin prezentarea unei liste de alerte financiare (dacă aceasta opțiune este activă)

Panoul de control este piesa centrală a mecanismului de vizualizare al platformei. Deși Forma lui variază în funcție de Pachetul (abonamentul) selectat, componentele structurale vor fi similare. În continuare, descriem elementele Panoul de control pentru Pachetul (abonamentul) COMPLET (detalii aici):

StructurA

În imaginea de mai jos observăm următoarele elemente:

  • Data raportării (fig.1) – afișează data de referința pentru care se afișează raportarea financiară
  • Setări panou și descărcare imagine(fig.2) iți permite să:
    • modifici Tipul de afișare și  Data raportării
    • descarci o imagine completă cu Panoul de control.
  • Zone informaționale – observăm mai jos 5 zone ce conțin informații financiare (fig. A, B,C,D și E).

 

Zonele informaționale

Cuprind informațiile critice in legătura cu un anumit subiect. În exemplu următor vom descrie elementele componente ale Zonei informaționale, descrise în figura B de mai sus, după cum urmează:

  • Buton Subiect /Acces raport aferent zonă (fig.1) –  descrie subiectul descris in zonă (e.g. Cont de profit și pierdere și Flux de numerar) și la acționarea acestuia vei deschide Raportul financiar aferent zonei
  • Pictogramă acces direct tabel/grafic relevant (fig.2) – va deschide un tabel sau un grafic relevant despre subiectul zonei informaționale
  • Informații relevante, structurate în casete distincte, în legătura cu anumiți indicatori economici. Caseta evidențiată în imaginea de mai jos, oferă informații despre indicatorul economic Plăti totale avem:
    • Numele indicatorului economic (fig.4)
    • Valoarea indicatorului economic (fig.5)
    • Data de referința pentru carie se calculează variația indicatorului (fig.6)
    • Valoarea variației indicatorului economic față de perioada de referința selectata de utilizator (fig.7)
    • pictogramă cu informații adiționale (fig.8)

 

Rapoartele financiare cuprind informații financiare detaliate, în funcție de scopul vizat la construcția acestora. Mai jos vei găsii informații despre:

  • cum să accesezi Rapoartele financiare
  • caracteristicile (funcționalitățile) acestora precum și detalii despre elementele componente (tabele, grafice, alerte, etc)
CUM ACCESEZI rapoartele financiare

Rapoartele financiare pot fi accesate din:

  • Pagina de start (Acasă) – secțiunea Vizualizare raportare financiară, opțiunea Rapoarte
  • Direct din Panoul de control, acționând butonul-titlu al fiecărei zone informaționale
  • din orice pagină, accesând meniul orizontal, secțiunea Rapoarte, opțiunea Rapoartele mele
Structura rapoartelor financiare

Rapoartele financiare sunt interactive structurate ierarhic în capitole.
La accesarea unui raport vor fi afișate capitolele acestuia, precum și următoarele elemente informative:

  • pictogramă stare element (fig.1) – indică finalizarea încărcării capitolului
  • pictogramă afișare ecran complet (fig.2) – permite afișarea elementului in ecran complet
  • pictogramă alerte(fig.3) – informează asupra existentei uneia sau a mai multor alerte financiare in capitolul respectiv
  • pictogramă export imagine (fig.4) – permite exportul elementului (tabel sau grafic) în format imagine

La acționarea (click) titlului unui capitol, acesta se va expanda oferind utilizatorului acces la conținut și la următorul nivel ierarhic (subcapitol), daca acesta există.

Pentru accesarea subcapitolelor, trebuie să acționezi (click) pe titlul acestora.

Mai jos găsești o imagine detaliata a structurii unui raport precum si diversele elemente ce sa regăsesc în capitole sau subcapitole.

CE ESTE SISTEMUL DE ALERTE

Sistemul de alerte este un instrument de monitorizare constantă a sănătății și performanței financiare a Firmei, cu scopul de a atenționa asupra degradării acestora.

Sistemul este format din:

  • alerte – o serie de indicatori financiari ce sunt evaluați constant și sunt compuse dintru-unul sau mai mulți indicatori financiari.
  • mecanism de atenționare – modul prin care alertele sunt aduse la cunoștința utilizatorului
CUM ACCESEZI sistemul de alerte

Sistemul de alerte poate fi accesat din:

  • Pagina de start (Acasă) – secțiunea Vizualizare raportare financiară, opțiunea Alerte
  • din orice pagină, accesând meniul orizontal, secțiunea Rapoarte, opțiunea Monitorizare alerte
  • din Panoul de control, secțiunea Alerte (dacă secțiunea este disponibilă în pachetul tău achiziționat)
  • din Rapoartele financiare, din elementele (tabel sau grafic) unde s-a activat o alertă 
Utilizare SISTEM - LISTA DE ALERTE

Acționarea oricărui mod de acces descris mai sus va deschide Lista de alerte. Alertele sunt organizate pe niveluri si capitole.

Structura alerte

Fiecare Alertă este generată prin evaluarea unuia sau mai multor indicatori financiari.

În exemplul de mai jos alerta „Capacitate acoperire obligații pe termen lung” a fost evaluata in baza următorilor 4 indicatori financiari:

  • Grad de capitalizare
  • Grad de îndatorare totală
  • Grad de îndatorare bancară
  • Grad de îndatorare comercială

Pentru fiecare indicator financiar este afișată:

  • formula de calcul precum
  • intervalul valoric considerat în evaluare
  • detalii in legătura cu relevanța acestuia in contextul alertei generate

În funcție de valorile înregistrate de fiecare indicator, pentru alerta Capacitate acoperire obligații pe termen lung,  sistemul a calculat valoarea de 12.5 (pe o scara de la 0 la 100) ceea ce plasează alertă în intervalul de risc CRITIC.

Pentru a facilita evaluarea alertei poți accesa direct elementul (tabelul/graficul) sau Raportul financiar asociat unde a fost generată alerta, folosind butoanele Detalii și Raport.

Interpretare alerte Și personalizare

Alertele au fost create în scop de atenționare și monitorizare a Firmei, astfel încât îți recomandăm să le studiezi cu atenție astfel încât să poți identifica relațiile de cauzalitate între operațiunile companiei (ce trebuie sa schimbi) și evaluarea financiară generată de alerte.

Deși considerăm indicatorii financiari relevanți pentru toate activitățile, limitele în care ei sunt evaluați pot fi mai mult sau mai puțin relevante în funcție de specificul afacerii evaluate. De exemplu, o afacere de distribuție este de așteptat să funcționeze normal cu un Grad de îndatorare mai ridicat decât o afacere de producție și prin urmare nivelul de alertă ar putea fi considerat prea strict în primul caz și prea relaxat în al doilea.

Pentru a oferi o soluție în astfel de cazuri, limitele de evaluare ale alertele pot fi personalizate pentru fiecare companie astfel încât ele să fie relevante.

Pentru personalizarea alertelor in contextul unei anumite companii, va trebui să contactezi reprezentantul tău FinLight pentru asistență tehnică.

Vrei să vezi raportarea FINLIGHT pentru firma ta ?
îți oferim posibilitatea să testezi utilizând datele firmei tale. Cont gratuit pentru 30 de zile.